keskiviikko 18. toukokuuta 2016

OP 3: Kokousharjoitus Gaia


Jos olit tänään tunnilla, kun teimme Gaia-kokousharjoituksen, vastaa alla oleviin kysymyksiin oppimispäiväkirjassasi.

Jos et ollut tunnilla, lue tämän kirjoituksen loppupuolelta sinisellä olevat korvaustehtävien ohjeet. Tee ne oppimispäiväkirjaasi.  


Oppimispäiväkirjaan:
1. Päivämäärä ja tunnin aihe
2. Kommentteja Gaiasta: Kerro lyhyesti, mitä tehtiin ja miksi arvelet niin tehdyn.
3. Miten osallistuit Gaiaan (yleiskeskusteluihin, pienryhmäkeskusteluihin, suunnitteluun, argumentointiin, neuvotteluun yms.)? Mikä oli sinulle helppoa roolipelissä? Mikä vaikeaa? Minkä arvosanan antaisit itsellesi ja miksi?
4. Mitä ylipäätään pidit tällaisesta työskentelystä?
5. Käy lukemassa ryhmärooleista Suomen virtuaaliammattikorkeakoulun sivuilta. 
  • Minkä keskusteluroolin valitsit Gaia-harjoituksessa?
  • Mitkä kolme roolia ovat sinulla tavanomaisimpia (=mitkä valitset yleensä)?
  • Mitkä 2-3 roolia haluaisit valita eli mitkä ovat sellaisia rooleja, joissa toivoisit olevasi/osaavasi?

6. Mitä kokoukseen täysipainoisesti osallistuminen vaatii?


Poissaolijoiden korvaustehtävät:

1.Tutustu erilaisiin ryhmärooleihin. Mitkä roolit yleensä valitset tai mitkä valikoituvat sinulle? Mitkä roolit haluaisit saada tai valita? Miksi et valitse tai saa niitä?

2. Tutustu Kielijelpin kokous- ja neuvottelumateriaaleihin. Kerro, miten neuvottelut ja kokoukset eroavat toisistaan. Määrittele vähintään 5 keskeisintä eroa.

3. Tutustu Jyväskylän yliopiston Kielikeskuksen kokousmateriaaliin, erityisesti videoituun esimerkkikokoukseen. Tee kokouksesta pöytäkirja. Mallin löydät oppikirjasta tai internetistä. Kirjoita lisäksi kommentti, jossa kerrot, miten kokous sujuu eli mitä vaiheita siihen kuuluu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti