tiistai 3. toukokuuta 2016

Kokoukset tutuiksi (ti 3.5. klo 8)

Huomenta! Tänään hieman hypätään ryhmäviestinnän puolelle. Huom! Tehtävät, joita ette saa tunneilla valmiiksi, tulevat läksyksi!
Lähde: Peggy_Marco, CC0, https://pixabay.com/fi/kokous-yhteisty%C3%B6-henkil%C3%B6kohtainen-1015591/


1.  Mene Edun Saisinko puheenvuoron -sivustolla ja tee kaikki sen tehtävät. Tulosta myös tekeleesi sivuston ohjeiden mukaisesti.
  • Huom! Sivustolla ei kannata liikkua vasemmassa yläreunassa olevan nuolen avulla, koska silloin aiemmin tehdyt tiedot pyyhkiytyvät ja urakan joutuu aloittamaan alusta. Käytä ennemmin Valikko-painiketta.
  • Lue aluksi sivuston ohjeet. Sivustolla tehtäviin saa apua Apua-kohdasta tai tietoikkunasta.
  • Luokan etupulpetilla on kuulokkeita. Käyttäkää niitä. 
  • Auttakaa toinen toisianne niin saatte varmasti toimittua sivuston kanssa. 
  • Huom! Kyseessä on arvioitava suoritus!

2. Tutustu Ammattilainen viestii -oppikirjassa olevaan kokousmateriaaliin eli lue s. 190-203. Tee oppikirjasta seuraavat tehtävät (blogiisi, otsikoksi Kokoustehtäviä, tunnisteiksi äidinkieli, ryhmäviestintä, tehtävä):
  • s. 193: tehtävä 2
  • s. 197: tehtävä 
  • s. 199: tehtävä 2
  • Huom! Jos sinulla ei ole oppikirjaa mukana, luokan etupulpetilla on muutama varakirja.

3.  Pohdi lopuksi blogikommentissa seuraavia asioita: 
  • Kuinka paljon tiesit kokouksista etukäteen? Millaisissa kokouksissa olet ollut?
  • Mitä uutta opit? Kuinka hyvin pystyit työskentelemään itsenäisesti?
  • Mihin vakiintunutta kokouskäytäntöä tarvitaan? Miksi sellainen on kehitetty? 
  • Vertaa vakiintunutta kokouskäytäntöä viime viikolla olleeseen Killan kokoukseen. Toteutuiko kokous niin kuin olisi pitänyt? Mikä oli samaa, mikä eri?
  • Otsikoksi Kokoustaidot, tunnisteiksi äidinkieli, ryhmäviestintä, oppimispäiväkirja.
Jos saat kaiken tehtyä, varmista, että olet tehnyt kaikki Puheviestinnän kotitehtävät. Löydät niiden tehtävänannot täältä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti